История

Международна дейност на пещерното спасяване
Участия в сборове по спасяване

През този период използваните техники и носилки са вече изцяло приспособени за спасяване в пещери. Само носилките, които използвахме в пещерното спасяване, претърпяха три промени.

От 1985 до 1992 г. бе използвана носилка френски образец, произведена в България по чертежи и диапозитиви, направени от Николай Гладнишки и Трифон Даалиев. От 1992 до 1999 – носилка, разработена и произведена от Никола Ланджев.

През 2004 г. Ваньо Станев от Дряново преработи 3 от носилките произведени през 1985 г. През 2006 г. Ваньо Стаев изработва 3 нови носилки за нуждите на пещерното спасяване.

През 2008 година се сбъдна и голямата мечта на пещерните спасители да имат служебно транспортно средство – автомобил Toyota Hilux.

Съвременните методи, усвоени от българските спасители и тяхната добра подготовка им създадоха заслужен авторитет сред членовете на Международната комисия по спасяване към UIS.
Това даде възможност в България да се организира първата международна школа по спасяване през 1988 година, а по-късно нашата страна беше домакин на конференция по спасяване през 1991 година, в която взеха участие над 40 спасители от Франция, Румъния, Италия, Белгия, Австрия, Русия и други страни.

На тези срещи участва и президентът на Международната комисия по спасяване в пещери Андре Слагмолен от Белгия. На конгреса на ЮИС състоял се през 1997 г. в Швейцария Трифон Даалиев е избран за първи зам. председател на Международната комисия по безопасност и спасяване в пещери и преизбран на същия пост на конгреса през 2001 г. в Бразилия и 2005 г. в Гърция.